9 Rutin Wajib Agar Wajah Anda Glowing, Tampil Awet Muda | LLavender


9 Rutin Wajib Agar Wajah Anda Glowing, Tampil Awet Muda | LLavender




9 Rutin Wajib Agar Wajah Anda Glowing, Tampil Awet Muda | LLavender

1. Minum air kosong secukupnya
Asas kepada kulit yang cantik dan kesihatan secara keseluruhan adalah dengan memastikan badan kita mendapat air yang secukupnya. 

Air membantu menyingkiran toksin di dalam badan.  Sebaliknya, kekurangan air di dalam badan boleh menyebabkan kulit nampak kusam dan kelihatan tua. 

Sebagai panduan, minum sekurang-kurangnya 2 liter air kosong sehari.  Anda boleh cuba amalkan selama seminggu dan lihat kesannya!

2. Makan pemakanan sihat dan seimbang
Selain memastikan badan terhidrat, anda juga harus pastikan badan anda mendapat nutrisi yang mencukupi untuk kulit sihat. Elakkan memakan makanan berminyak dan bergula.   

Inginkan kulit yang sihat dari dalam?  Jom baca tentang AstaCera-Col di
 sini dan sini.

3. Guna make-up yang tidak menyumbatkan pori
Pastikan memilih makeup yang tidak menyumbatkan pori, atau non-comedogenic.  Makeup yang meyumbatkan pori akan menyebabkan kulit kusam and jerawat lebih mudah tumbuh.  

Antara makeup yang tidak menyumbatkan pori adalah
 Mary Jardin Artisan Cosmetic yang amat sesuai digunakan semua jenis kulit. 

4. Cleanse
Ini adalah antara langkah yang paling utama dalam penjagaan kulit wajah. Sangat penting untuk kita mencuci muka untuk membuang segala kotoran yang melekat di muka yang boleh menyebabkan pori kotor.

Pilih pencuci muka yang lembut dan tidak terlalu berbuih (pencuci muka yang terlalu berbuih tidak elok untuk kulit kerana dikhuatiri mengandungi bahan yang boleh memudaratkan seperti SLS).

Sebagai contoh, Calendula Facial Cleanser ini mengandungi Witch Hazel dan Coconut Liquid untuk mencuci kotoran pada kulit.  Ia juga mengandungi aloe vera gel dan olive liquid untuk melembapkan kulit, sekaligus membantu wajah kelihatan lebih segar dan glowing.

5. Exfoliate*(1x/minggu)

Exfoliation membantu membuang sel-sel kulit mati yang boleh menyebabkan kulit kusam.  Penggunaan exfoliate seminggu sekali memberikan kesegaran kepada kulit agar nampak lebih berseri.

Awas! Jangan exfoliate terlalu kerap atau setiap hari! Kerana ini akan menghakis semua minyak yang terhasil secara semulajadi di dalam kulit.  Akibatnya, kulit akan bertindak balas dengan mengeluarkan lebih banyak minyak sehingga wajah anda kelihatan berkilat dan berminyak! Exfoliation yang terlalu kerap juga boleh mencederakan kulit!


Boleh juga menggunakan Mary Jardin Face Soap yang mengandungi oats dan bertindak gentle exfoliate untuk membantu membuang sel kulit mati secara halus agar kulit lebih berseri.  Tidak seperti exfoliator lain, Face Soap ini lebih lembut dan sesuai digunakan setiap hari bergantung kepada jenis kulit. 

Rahsia kulit glowing & sihat = 60% rutin + 40% skincare

6. Masker* (1x/minggu)
Wajib menggunakan masker sekurang-kurangnya seminggu sekali.  Selain membantu membuang sel kulit mati, ia juga membantu membersihkan pori dari dalam.  Pori yang bersih memudahkan kulit untuk menyerap segala kebaikan skincare yang anda pakai agar lebih efektif!

Untuk tips pemakaian masker mengikut jenis kulit,
 klik sini

7. Moisturize
Penggunaan pelembap membantu memberikan kelembapan yang mungkin hilang selepas mencuci muka.  Pelembap muka yang elok membantu mengembalikan keseimbangan minyak atau sebum di dalam kulit wajah agar kulit kekal berseri tanpa minyak berlebihan. 

Pilih pelembap yang sesuai dengan kulit muka. Sebaiknya, elakkan memakai krim yang boleh menyebabkan pori tersumbat.  

Antara pelembap yang menjadi trend masa kini adalah face oil kerana formulasinya yang sangat mudah diserap oleh kulit tanpa memberikan kesan "berminyak".  Anda juga boleh cuba Mary Jardin Face Oil yang diperbuat daripada 9 essential oil terpilih dan juga mengandungi 2 vitamin untuk kesihatan kulit dari dalam.

8. Serum
Serum sudah menjadi rutin wajib setiap rutin kecantikan kerana keberkesanannya.  Ini kerana serum mempunyai konsentrasi bahan yang tinggi dan memberikan perubahan ketara dengan lebih cepat.  Setiap serum diformulasikan dengan tujuan berbeza-beza. 

Pastikan anda memilih yang sesuai untuk anda atau anda boleh cuba Calendula & Honey Serum Mary Jardin. Serum berasaskan air ini mengandungi extract Calendula dan sangat lembut untuk kulit terutama sekali berkulit sensitif. 

Calendula juga terkenal dengan sifat antioxidant dan melembapkan untuk melindungi kulit sehingga menjadi antara bahan wajib dalam set penjagaan wajah jenama antarabangsa, agar kulit nampak glowing dan awet muda!

9. Pelindungan SPF
Kulit yang terdedah kepada sinaran matahari boleh menyebabkan sunburn, kusam dan menyebabkan kulit nampak lebih tua dari usia.  Jadi, pastikan anda memakai pelindung UV sekurang-kurangnya SPF30 agar kulit terpelihara.

Ingin cuba sunblock yang sesuai dengan anda, klik sini.




Mary Jardin Calendula Set


Mary Jardin Calendula & Honey Set ini didatangi lengkap dengan liquid cleanser calendula, face oil dengan bauan lavender dan calendula serum untuk kulit glowing dan sihat.  Hanya dengan 3 skincare ringkas dan amalan rutin yang baik, anda boleh dapatkan kulit glowing tanpa make up idaman anda!

Jom baca 8 kebaikan calendula untuk kulit anda.  Klik sini.
Ingin tahu promosi menarik terkini, Klik sini.


Pembelian Mudah dan Cepat!

Dapatkan Mary Jardin anda sekarang dengan klik link ini untuk pembelian cepat dan mudah!

Tak mahu terlepas info-info kecantikan?  Jangan lupa klik butang FOLLOW dan set SEE FIRST di FB Fiqa untuk perkongsian terkini dan tips eksklusif bisnes! 

Salam ceria,
Founder of Lusch Lavender
Mary Jardin Damansara, Selangor & Kuching, Sarawak
Whatsapp: +6011-54016990

Comments