Punca & Cara Mencerahkan Kulit Kusam Dan Berminyak | LLavender


Punca & Cara Mencerahkan Kulit Kusam Dan Berminyak


Pernah lihat wajah-wajah artist Korea di kaca TV?  Bersih berseri tanpa cela, bukan?  Dan wajah yang berseri-seri selalunya kelihatan lebih muda dari usia. 

Sebaliknya, wajah yang kusam nampak sedikit gelap dan tidak bermaya.  Kata orang tiada seri.  Tetapi mengapa ini terjadi?



Punca Kulit Kusam dan Berminyak

Kulit kusam berpunca daripada lebihan sel-sel kulit mati di atas permukaan kulit sehingga menyebabkan kulit kelihatan kusam dan lebih tua.  Keadaan ini juga boleh menyebabkan kulit terasa kering atau menyebabkan kulit berminyak serta berjerawat akibat pori yang tersumbat. 

Jika anda berusia 30 tahun ke atas, masalah kulit kusam adalah masalah yang agak normal.  Ini kerana, ketika usia muda, kulit kita akan exfoliate dengan sendiri selang 2 minggu dan menampakkan kulit wajah baru yang kelihatan lebih segar, muda dan berseri. Aliran darah yang kurang di permukaan wajah juga boleh menyebabkan kulit kelihatan kusam. 

Cara Cepat Mencerahkan dan Menghilangkan Kulit Kusam

Jangan risau, masalah kulit kusam boleh diatasi. Cara paling cepat untuk menghilangkan kulit kusam adalah dengan bantuan masker. 

Tetapi tidak semua mask diciptakan sama.  Untuk masalah kulit kusam, masker yang terbaik adalah masker dari tanah liat terutama sekali yang mempunyai Bentonite Clay kerana kemampuan ia untuk meyingkirkan segala kotoran di dalam liang pori.

Mengapa Bentonite Clay Sangat Menarik dan Terbaik Untuk Kulit?

Bentonite clay terjadi secara semulajadi dari galian seperti iron, sodium, calcium, potassium dan magnesium yang terhasil dari abu gunung berapi. 

Menariknya, apabila dicampur dengan air atau cecair lain, ia akan memberikan caj negative kepada campuran bentonite clay + cecair tersebut.  Komponen elektrik ini memberikan keupayaan untuk menyerap segala toksin dari kulit dan menyingkirkan kotoran. Bentonite clay juga mempunyai sifat yang boleh mengurangkan radang!

Maka tidak hairanlah mengapa Bentonite Clay menjadi beauty trend di dalam industri kecantikan!

Detox Clay Mask Mary Jardin

punca+cara+mencerahkan+kulit+kusam+menghilangkan+berminyak+jerawat+mary+jardin+detox+clay+mask+bentonite
Bahan-bahan premium seperti Bentonite Clay, French Green Clay dan Activated Charcoal membersih sehingga ke dalam pori untuk menghilangkan dan mencerahkan kulit kusam.

Yang menarik mengenai Detox Clay Mask Mary Jardin ialah ia diformulasikan dengan 3 bahan premium termasuk bentonite clay, French green clay dan activated charcoal (arang).

Khasiat 3 serangkai ini dapat menyerap, menyingkirkan dan menarik segala kotoran di dalam pori.  Hasilnya, kulit kelihatan lebih bersih berseri, kurang berminyak, dan mengecutkan jerawat, whitehead/blackhead.


Tips Mencerahkan, Menghilangkan Kulit Kusam Berminyak Kering Pori Pori Besar dengan Detox Clay Mask Mary Jardin

Fiqa kongsikan tips ringkas untuk menghilang kulit kusam dengan Detox Clay Mask Mary Jardin.  Semoga memberi manfaat kepada anda yang ingin mencari penyelesaian terhadap masalah kulit kusam yang dialami.
punca+cara+mencerahkan+kulit+kusam+menghilangkan+berminyak+jerawat+mary+jardin+detox+clay+mask+bentonite+2
Pilihan campuran untuk membuat detox clay mask Mary Jardin.  Jangan buat cair sangat tau!  Cukup seperti kepekatan yogurt. 😊


Kulit Kusam dan Normal

detox+clay+mask+mary+jardin+kulit+kusam+normal


Kulit Berjeragat

detox+clay+mask+mary+jardin+kulit+kusam+jeragat




Kulit Berminyak, Berjerawat

detox+clay+mask+mary+jardin+kulit+kusam+berminyak+jerawat+pori+besar


Kulit Kering, Kombinasi atau Pori Besar

detox+clay+mask+mary+jardin+kulit+kusam+kombinasi+kering



punca+cara+mencerahkan+kulit+kusam+menghilangkan+berminyak+jerawat+mary+jardin+detox+clay+mask+bentonite+3
Detox Clay Mask Mary Jardin

Pembelian Mudah dan Cepat!

Dapatkan Mary Jardin anda sekarang dengan klik link ini untuk pembelian cepat dan mudah!

Tak mahu terlepas info-info kecantikan?  Jangan lupa klik butang FOLLOW dan set SEE FIRST di FB Fiqa untuk perkongsian terkini dan tips eksklusif bisnes! 

Salam ceria,
Founder of Lusch Lavender
Mary Jardin Damansara, Selangor & Kuching, Sarawak
Whatsapp: +6016-4301559

Comments