8 Kebaikan Calendula Oil Untuk Kulit Kering & Berjerawat | LLavender


8 Kebaikan Calendula Oil Untuk Kulit Kering & Berjerawat Mary Jardin


Apa itu calendula?

Nama calendula mungkin kedengaran asing bagi sesetengah orang.  Anda mungkin pernah dengar perkataan calendula dari bacaan, atau penggunaan essential oil dan skincare.  Tapi adakah anda tahu apa sebenarnya calendula?

Calendula, atau lebih dikenali dengan nama marigold adalah sejenis tumbuhan berbunga yang berasal dari Barat Daya Asia, Eropah Barat dan kawasan Mediterranean.  Kalau di Malaysia, nama glamornya ialah….Bunga Tahi Ayam!  Ha!  Jangan terkejut! (hihihi)

Nama saintifik untuk calendula untuk pembuatan calendula oil adalah dari species Calendula Officinalis. Bunga marigold ini padat dengan khasiat seperti anti-keradangan, antioksidan, antibakteria sehingga menjadi tumbuhan herba pilihan  untuk merawat masalah kulit, membantu kesihatan mulut, mengurangkan keradangan berisiko rendah, menghilangkan kekejanganan dan membantu penglihatan.

Pada artikel kali ini, Fiqa akan kongsikan kebaikan calendula oil dan extrak untuk merawat kulit kering dan berjerawat agar dapat membantu anda membuat pilihan bijak dalam pemilihan skincare supaya anda boleh tampil lebih yakin dengan wajah lebih berseri!  

8 Kebaikan Calendula Oil & Extract Untuk Merawat Kulit Kering Dan Menghilangkan Muka Berjerawat

MERAWAT KULIT KERING

1. Calendula bersifat menghidratkan menjadikan ia sangat sesuai untuk merawat kulit kering.  Ia juga sangat lembut dan sesuai untuk yang berkulit sensitif.

2. Calendula ialah sejenis emolien, bermaksud ia bertindak sebagai lapisan pelindungan di atas permukaan kulit untuk mengelakkan kehilangan kelembapan di dalam kulit.  Kesannya, kulit akan terasa lebih lembap!

3. Calendula juga mempunyai kandungan carotenoids yang tinggi untuk membantu menyuburkan kulit agar kulit kelihatan lebih lembap dan sihat bermaya.

MENGHILANGKAN KULIT BERJERAWAT

4. Calendula mempunyai antibacteria dan bersifat antiradang untuk menghilangkan jerawat di muka.

5. Calendula juga membantu membunuh kuman yang menyebabkan jerawat bagi mengelakkan pertumbuhan jerawat baru di muka.

6. Calendula membantu mengurangkan kemerahan di wajah kerana bersifat anti-radang. 

7. Sifat Calendula yang menghidratkan juga dapat membantu mengurangkan kesan parut jerawat dimuka agar wajah kelihatan lebih bersih.

8. Bonus: Anti Penuaan!
"Kandungan anti-oksida dan carotenoids di dalam Calendula menjadikan ia bahan terbaik sebagai bahan anti-penuaan untuk mengelakkan penuaan pramatang agar kulit kelihatan lebih muda dari usia!"

Serum Calendula Mary Jardin Terbaik Untuk Kulit Kering dan Berjerawat, Kekal Awet Muda

calendula+serum+raya+mary+jardin
Teaser calendula serum, 100% natural serum raya Mary Jardin
Calendula saaaangat padat dengan kebaikan untuk merawat kulit kering dan menghilangkan jerawat menjadikan ia antara bahan pilihan di dalam skincare jenama antarabangsa.

Jika anda tercari-cari serum untuk membantu masalah kulit kering, atau berjerawat dan tingkatkan kesihatan kulit agar kelihatan awet muda lebih lama, pastikan anda dapatkan Serum Calendula Mary Jardin!

Order Mary Jardin Calendula & Honey Set Dengan Mudah Dan Cepat. Serum Raya

kebaikan+calendula+set+oil+untuk+kulit+kering+Berjerawat+sensitif+promo+promosi
Mary Jardin Calendula & Honey Set diformulasi khas untuk mengurangkan radang dan melegakan kulit sensitif, kering dan berjerawat.

 


Eksklusif untuk setiap pelanggan yang membeli dari Fiqa pada bulan Februari 2019 ini, setiap pembelian RM250 dalam 1 resit, Fiqa akan belanja anda FREE POSTAGE!

4 Kelebihan yang boleh anda nikmati: 
  • Specially formulated Honey Calendula Serum (15ml)
  • Best-Seller Filtered Colorless Face Oil (10ml)
  • Moisturizing Liquid Facial Cleanser (60ml)
  • FREE POSTAGE*** (untuk setiap belian RM250 dalam satu resit!)

**FREE GIFT KHAS BUAT CUSTOMER #luschlavender**

Setiap belian Mary Jardin Calendula & Honey Set atau mana-mana barang Mary Jardin berjumlah RM300 dalam 1 resit, FREE GIFT 1 sabun Handcrafted Luxurious Lavender Facial Soap bernilai RM39 & FREE POSTAGE!




Tak mahu terlepas info-info kecantikan?  Jangan lupa klik butang FOLLOW dan set SEE FIRST di FB Fiqa untuk perkongsian terkini dan tips eksklusif bisnes! 

Salam ceria dari saya,
Founder of Lusch Lavender
Mary Jardin Damansara, Selangor & Kuching, Sarawak
Whatsapp: +6011-54016990

Comments

Popular Posts